ახალგაზრდა სული საზოგადოებაში ყოველთვის აღტაცებასა და მოწონებას იწვევს. ხანდაზმული ქალები ცდილობენ გამოიყურებოდნენ ახალგაზრდულად. თინეიჯერი გოგონები ახლა იწყებენ ცხოვრებას და სჯერათ, რომ მათი საუკეთესო წლები სწორედ ახალგაზრდობის წლებია. ეს არის სევდიანი ციკლი, რომელიც აიძულებს ქალებს უარი თქვან ლამაზად ჩაცმასა და გარეგნობაზე მას შემდეგ, რაც გარკვეულ ასაკს გადააბიჯებენ.
შემდეგ ჩნდება აირის აპფელი, მარტოხელა, მებრძოლი დიზაინერი ამ თეორიის წინააღმდეგ, „ვარსკვლავური“ აფფელი, რომელიც აღიარებულია აქსესუარებთან მკაფიო და განსაკუთრებული მიდგომით. ბოლო წლებში ის იმდენად პოპულარული გახდა, რომ მთელს მსოფლიოში შთააგონა ახალგაზრდები.
თუ რაიმე განსაკუთრებული შეიძლება ითქვას აფფელის მშობლიურ ქალაქზე, ნიუ-იორკზე, ეს ქალაქის სტილია. აფფელი დაიბადა კუინსში 1921 წელს, იგი ორი ებრაელი ფერმერის ქალიშვილია. 12 წლის ასაკში აფფელმა დაიწყო მატარებლით მანჰეტენამდე სიარული, ადგილობრივი ანტიკვარული მაღაზიების დასათვალიერებლად. სწორედ მაშინ დაიწყო მისი კარიერული წინსვლა.
„ყოველ კვირას ნიუ-იორკის სხვადასხვა ქუჩაში დავდიოდი — ჩინათაუნს, იორკვილს, ჰარლემს, გრინვიჩ ვილჯს ვსტუმრობდი. ძალიან მიყვარდა ჩემი სოფელი, მაგრამ ნიუ-იორკი შთამაგონებდა“ - განუცხადა მან The Guardian-ს.
40-იანი წლების ბოლოს აფფელი თავის მეუღლეს, კარლს შეხვდა. სწორედ მასთან ერთად დაარსა ტექსტილის კომპანია, სახელწოდებით Old World Weavers. ისინი კონცენტრირდნენ ვინტაჟური ტექსტილის სტილის გამოცოცხლებაზე და გააფორმეს კონტრაქტი თეთრ სახლთან, მას შემდეგ მუშაობდნენ ცხრა სხვადასხვა პრეზიდენტთან. იქ აფფელმა მიიღო მეტსახელი "ქსოვილის პირველი ლედი" ან "ჩვენი ტანსაცმლის ლედი".
აფფელი და მისი ქმარი გახდნენ მსოფლიო მოგზაურები, დადიოდნენ მთელ მსოფლიოში უნიკალური ტექსტილის, მშვენიერი ტანსაცმლისა და სახლის ავეჯის საძიებლად.
2005 წელს, The Met's Costume Institute-მა გადაწყვიტა, რომ აირისი გამოფენის ცენტრალური ნაწილი უნდა ყოფილიყო სახელწოდებით Rara Avis.
შედეგად, გრანდიოზულ შოუზე წარმოდგენილი იყო აფფელის სამკაულები, ფანტასტიური ტანსაცმელი და კუს ბაქნებისგან შექმნილი სათვალეები. მისი ეკლექტიკური სტილის შესახებ მუზეუმმა დაწერა: ”ამერიკული… პირდაპირი გაგებით, ირის აფფელი ერთ-ერთი ყველაზე მხიარული პიროვნებაა მოდის, ტექსტილისა და ინტერიერის სამყაროში და ბოლო 40 წლის განმავლობაში მან შექმნა პერსონალური სტილი, რომელიც ერთდროულად მახვილგონივრულიც არის და უზომოდ დახვეწილიც.“
მისი პოპულარობა კიდევ უფრო გაიზარდა 2015 წლის დოკუმენტური ფილმით Iris. ფილმმა გადმოსცა აფფელის და მისი მეუღლის ცხოვრება და მოდის სენსიტიური ნაწილი.
აფფელის საფირმო ჩაცმულობა, მრგვალი სათვალეები, კოსტიუმები სამკაულებით და პრინტიანი სამოსი მოდის სფეროებში ვირუსულად გავრცელდა. მისი კოლექციები ჰელოუინის კოსტიუმებისა და წვეულებების ფავორიტი გახდა. 2018 წელს Mattel-მა შექმნა აპფელის Barbie თოჯინის ვერსია, ეს ბრენდისთვის უდიდესი პატივი იყო.
აპფელი გამოჩნდა მრავალ სარეკლამო კამპანიაში. გასულ წელს, 100 წლის იუბილემდე ხუთი დღით ადრე, მან გამოუშვა კოლექცია სათვალეების ხაზით, ხუთი განსხვავებული ჩარჩო, რომელიც ასახავს აფფელის პირადი აქსესუარების ფილოსოფიას.
"სამოსი არ არის სრულყოფილი აქსესუარის გარეშე, მან უნდა გამოავლინოს თქვენი ინდივიდუალობა. ჩემი ხელწერა სათვალეა - რაც უფრო დიდი და ნათელი, მით უკეთესი", - თქვა მან.
სიმამაცისა და გამბედაობის მაგალითი - 84 წლის ჯეინ ფონდა პრინცესა ელზას კაბაში